2. cvičení Falun Gongu rozepsané

29. srpna 2011 v 23:11 |  Jóga (hathajóga, mudry, mantry, jóga smíchu atp.), čchi kung a další čínské cvičení Falun Gong
2. Cvičení Falun pozice ve stoji (Falun Zhuang Fa - čti - falun žuang fa)
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Příprava:
Uvolněte celé tělo, ale ne příliš. Stůjte přirozeně, s chodidly na šířku ramen. Mírně pokrčte kolena. Udržujte kolena a boky uvolněné. Bradu stáhněte jemně dozadu. Špička jazyka se dotýká horního patra. Mezi zuby nechejte malou mezeru. Sevřete rty a jemně zavřete oči. Udržujte příjemný výraz tváře. Spojte ruce v jieyin (obr. 2-1).


Držení kola před hlavou (Tou Qian Bao Lun - čti - tou čjen bao lun)

Začněte s rukama v jieyin. Pomalu zdvihněte ruce ze spodního břicha, přičemž je oddělujte. Když ruce dosáhly před hlavu, dlaně jsou otočeny k tváři na úrovni obočí. Konečky prstů obou rukou míří jeden k druhému ve vzdálenosti 15 cm. Paže tvoří kruh a celé tělo je uvolněné (obr. 2-2).

Držení kola před břichem (Fu Qian Bao Lun - čti - fu čjen bao lun).

Z předcházející pozice spusťte ruce pomalu dolů. Držte nezměněnou polohu, až dosáhnou oblast spodní části břicha. Mezi rukama a břichem udržujte vzdálenost asi 10 cm. Lokty držte dopředu, aby podpaží zůstala otevřená. Dlaně míří vzhůru. Prsty obou rukou míří jeden k druhému ve vzdálenosti 10 cm. Paže tvoří kruh (obr. 2-3).


Držení kola nad hlavou (Tou Ding Bao Lun - čti - tou ding bao lun)

Z předcházející pozice pomalu zdvihněte ruce, držte nezměněný kruhový tvar paží. Držte kolo nad hlavou s prsty rukou směřujícími jeden k druhému. Dlaně míří dolů, vzdálenost mezi konečky prstů obou rukou je 20-30 cm. Paže tvoří kruh. Ramena, paže, lokty a zápěstí udržujte uvolněná (obr. 2-4).

Držení kola po obou stranách hlavy (Liang Ce Bao Lun)

Z předcházející pozice přesuňte ruce pomalu dolů po stranách hlavy. Dlaně udržujte namířené k uším, předloktí svislá a ramena uvolněná. Nedržte ruce příliš blízko u uší (obr. 2-5).

Přeložte ruce před spodní částí břicha (Die Kou Xiao Fu - čti - dje kou šja fu)

Z předcházející pozice přesuňte ruce dolů do oblasti spodní části břicha. Přeložte ruce (obr. 2-6).

Cvičení ukončete s rukama v poloze jieyin (obr. 2-7).


 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama