BROKÁT a cvičení 8 kusů brokátu

30. listopadu 2012 v 20:39 |  Jóga (hathajóga, mudry, mantry, jóga smíchu atp.), čchi kung a další čínské cvičení Falun Gong


B R O K Á T


je elegantní, příjemný na dotek, příjemný i na pohled.
Přitom je pevný, praktický a trvanlivý.
Stejnou kvalitu mají i cvičení 8 kusů brokátu.
Jsou nenáročná na fyzickou kondici, čas a prostor (místo cvičení).
Uvolňují svalstvo, ovlivňují pružnost páteře a kloubů. Čistí plíce, osvěžují pleť,
posilují imunitu a vitalitu, ozdravují orgány v těle a v neposlední řadě
mají relaxační účinek.


Za tvůrce sestavy cviků QI GONG - 8 kusů brokátu je považován generál Yueh Fei, který žil
ve 12. století.
Sestava obsahuje 8 cviků, které protahují celé tělo a posilují všechny meridiány (dráhy) orgánů
v sebeléčebných procesech.
Cítíte se po nich příjemně protaženi a vnímáte probuzení celého těla.

Osm kusů brokátu je meditativní forma, která pochází z chrámové linie taoistických mistrů.
Praktikování sestavy bylo odedávna cvičením pro pěstování dlouhověkosti, odstranění nemocí z těla a upevnění psychické kondice.
Při cvičení volně dýcháme bez regulace dechu. Původní originální sestava cvičení obsahovala 12 cviků, časem však byla sestava zkrácena na 8 cviků.
Ty jsou známy jako pa tuan t'in (Ba Duan Jin), což znamená
"Osm částí brokátu" nebo také "Osm brokátových pramenů".


Někdy jsou tato cvičení nazývána "Osm jemných cvičení". Jak je patrné z názvu, jsou tato cvičení systémem zvláště ceněným, přirovnávaným právě pro svoje vlastnosti k drahocenému a vzácnému brokátu.
Při cvičení je třeba dýchat přirozeně a klidně přes nos, ústa držet jemně zavřená.
Neměňte rychlost dýchání.
Nedýchejte příliš hluboce a příliš pomalu. I když dech má být dlouhý a hluboký, nesnažte se o to.
Váš dech začne být plnější časem automaticky sám s tím, jak se vám zvýší vaše vnitřní kapacita.
Nejdříve se naučte technice břišního-bráničního dýchání.
Proces zrání ve cvičení přijde naprosto přirozeně a samovolně.
Neměňte tempo cvičení, které musí být v souladu s dýcháním.

Začněte pomalu a jemně.
Napětí při cvičení nepřináší žádný užitek, ba naopak.
Je třeba naučit se uvolnit v co největší míře svaly i nervy celého těla.
Při cvičení se vyplatí plná pozornost na provádění jednotlivých pozic a dýchání.
Cvičení provádějte s vytažením do koncových poloh, ale opatrně a bez síly.
Později, část síly vynaložíte společně s představou vykonávané činnosti
(např. zvedání oblohy oběma rukama).


Osm kusů brokátu obsahuje:

Podepření nebeské klenby a rotace trupu - reguluje rovnováhu 3 tělesných ohřívačů,
napínání luku doleva - čistí játra,
napínání luku doprava - čistí a posiluje plíce,
přetáčení rukou - reguluje slezinu a žaludek,
rotace trupu ve třech pozicích - hojení zranění,
vrtění dračím ocasem - odstranění ohně ze žlučníku a jater,
7 záklonů - odstranění zánětů v těle,
údery rukou - aktivace vnitřní síly,
3 x 3 předklony - posílení ledvin a křížové oblasti.

Sestava Osm kusů brokátu procvičuje všechny svaly i klouby a masíruje vnitřní orgány, jako ostatně
i všechny dobře sestavené systémy evropských rozcviček. Chceme-li však pochopit čím se od těchto západních systémů liší a v čem spočívá její účinnost, musíme se vrátit k čínské představě podstaty lidského těla a jeho zdraví.

Pro klasickou čínskou medicínu je člověk nedílnou součástí okolního světa a jeho vnitřní energetický systém je zcela napojený na energetický systém kosmu.
Zdravý člověk tomuto spojení neklade žádné přepážky a žije s okolním světem
v harmonické rovnováze.









 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 gllambition gllambition | Web | 30. listopadu 2012 v 20:43 | Reagovat

Aloha ;-)nikdy by som nepovedala že to budem musieť urobiť ale prosím ťa o láskavosť za ktorú sa odvdačím ! :-) Zajdi na stránku http://ashley-15.blog.cz/1211/1-kolo-velke-prosincove-souteze a daj hlas za Mrs.Zoy :-) krásne dakujem. Ak to spravíš urobíš mi velku radosť ;-) ;-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama