Kineziologie jako jedna z metod alternativní mediciny

24. listopadu 2017 v 21:30 |  Jóga (hathajóga, mudry, mantry, jóga smíchu atp.), čchi kung a další čínské cvičení Falun Gong


Kineziologie, jak se o ní hovoří v tomto článku, je jednou z metod
alternativní medicíny. Vychází ze studia svalů a pohybů těla (z řeckého
kinesis - pohyb). Cílem kineziologických postupů je udržování rovnovážného
zdravotního stavu s využitím svalů lidského těla. Jsou založeny na poznatku,
že každá skupina svalů má vztah k dalším částem těla - k jednotlivým
orgánům, zažívacímu ústrojí, žlázám, kostem a krevnímu oběhu.

Tato sestava vám nezabere mnoho času, zato však přinese mnoho užitku. Deset
minut každý den - a podstatně se zvýší úroveň vaší životní energie, budete
odolnější vůči stresu a zapomenete na nemoci.
Krom toho může sestava posloužit jako blesková terapie při bolesti v zádech,
bolestech hlavy, trávicích potížích, psychických problémech souvisejících s
únavou, s potížemi se soustředěním a změnami nálad.

1. Proklepávání štítné žlázy

Štítnou žlázu najdeme pod podbradkem, uprostřed hrdla. Kineziologie ji
pokládá za jakýsi centrální řídící pult lidské životní energie.

Sevřete ruku ve volnou pěst a opatrně jí desetkrát poklepejte na hrdlo
směrem k hrudi. Pak zhluboka nadechněte a vydechněte. Cvičení několikrát
opakujte.

2. Doteky čela

Prsty obou rukou se dotkněte vystupující čelní kosti na obočími. Zavřete oči
a tiskněte tyto body tak dlouho, dokud nepocítíte zrychlení pulsu. Na závěr
několikrát kolem dokola zakružte očima. Doporučuje se opakovat toto cvičení
několikrát denně, stejně jako následující: jednu dlaň si přiložte na čelo,
druhou zezadu na krk, blíže k zátylku. V této poloze ruce s lehkým tisknutím
hlavy ponechte 1-2 minuty.

Při emocionální zátěži poklepávejte prstem po středu obočí. Uvolníte se a
zbavíte se úzkosti.

3. Masáž uší

Masírujte ušní boltce palcem a ukazováčkem, dokud neucítíte teplo v celém
uchu. Nejlépe je přiložit palec z týlní strany boltce a ukazováček zepředu.
Po masáži boltec lehce odtahujte dozadu, dokud neucítíte tah v kůži.

4. Dýchání

Povrchní dýchání vyvádí mozek i tělo z rovnováhy. Přednost má mozek, a tělo
je tak odříznuto od přístupu ke kyslíku nezbytného k plnění dalších
důležitých životních funkcí. I v mozku dochází k odpojení sekundárních
obvodů přežití. Svaly, zbavené tímto způsobem přesných signálů z centra,
nefungují správně, stahují se nebo ochabují.

Plný, hluboký, kontrolovaný dech udržuje rovnováhu těla i mozku. Když se
zhluboka nadechneme, proniká kyslík hluboko do organismu. Při výdechu jsou
toxiny přirozeně vyplavovány pokožkou nebo jinými cestami.

Vědomé, regulované hluboké dýchání nahlížejte jako to nejlepší fyzické
cvičení pro celé tělo.

5. Energetizátor

Toto cvičení uvolňuje svaly trupu. Zvyšuje hladinu kyslíku v krvi, uvolňuje
svaly ramen a šíje. Probudí doslova celý organismus, zvláště po dlouhé
únavné práci u počítače nebo dlouhém sezení.

Položte ruce před sebe na stůl. Podbradek přitiskněte k hrudi. Cítíte
natažení zádového svalstva a uvolnění ramen. S hlubokým nádechem zakloňte
hlavu dozadu, prohněte se v zádech a uvolněte hrudní koš. Vydechněte, znovu
uvolněte záda a přitiskněte podbradek k hrudi.

Cvičíte-li tento cvik 5-10 minut, dojde ke stimulaci a zvýšení koncentrace
pozornosti. Tělo vykonává pohyb aktivující vestibulární aparát, povzbuzující
mozek a uvolňující ramenní pletenec. Projevuje se to zlepšením sluchu a
posílením cirkulace kyslíku. Tím je ulehčena práce nervové soustavy. Při
práci u počítače je toto cvičení nenahraditelné. Cítíme se po něm aktivní,
plní energie a připraveni na myšlenkovou činnost.

6. Energetická zívnutí

Masírujte svaly v okolí čelistního kloubu. Najdete ho mezi dolní čelistí a
spánkovou kostí, přímo proti ušnímu otvoru. Tento kloub spojuje horní a
dolní čelist. Prochází jím stvoly pěti hlavových nervů přenášejících
senzorické informace z obličeje, očních svalů, jazyka a úst a aktivujících
obličejové svaly, oči a ústa při žvýkání a vydávání zvuků.

Jsme-li ve stresu, čelist se často svírá a průchod impulsů touto oblastí je
omezen. Energetická zívnutí uvolňují obličej a postup senzorické informace
je efektivnější.

Pokud mají děti problém se čtením, může příčinou být zraková nesladěnost. Ze
stresu mohou také špatně slyšet. Napětí v čelistním kloubu jim může bránit v
řeči, což má dopad na myšlení. Energetická zívnutí mají na tyto problémy
velmi dobrý dopad. Díky uvolnění svalů a zlepšení funkce nervů
procházejících čelistním kloubem se zlepšují všechny oční funkce s nimi
spojené a také práce obličejového svalstva a svalstva dutiny ústní.

7. Čelně-zátylková korekce

Čelně zátylková korekce povzbuzuje krevní zásobování mozku, pomáhá zbavit se
strachu a tlaku minulých zážitků. Doporučujeme spojit ji s pozitivním
myšlením: dýchat a vizualizovat si sebe sama takové, jakými chcete být,
svobodné a radostné. Cvik sám je velmi prostý: jednu ruku položíme na čelo,
druhou na zátylek. Držíme do té doby, než pod rukou na čele ucítíme puls.
Signalizuje to stimulaci krevního oběhu mozku.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama